Retur - hur returnerar jag?

1. RETURFORMULÄR

Skriv ut och fyll i returformuläret.


2. SKAPA RETURSEDEL

Skapa din fraktsedel för ombud här

Boka Upphämtning av paket här

*gäller ej pall - kontakta kundtjänst för vidare hjälp.

3. PAKETERA VAROR

Paketera returvarorna väl.

Lägg returformuläret i paketet.

4. SKICKA

Lämna in paketet till ditt postombud.

*Har du fått en hemleverans Pall vänligen ta kontakt med vår kundtjänst för att få retursedlarna du behöver.  

Harald Nyborg Kundtjänst

Epost: kundtjanst@harald-nyborg.se

Besvaras helgfria vardagar 08.00-17.00


Vad behöver jag tänka på innan jag returnerar?

En vara som returneras till oss ska vara i väsentligt oförändrat skick samt i originalförpackning.

Använd inte silvertejp eller annan färgad tejp som kan förstöra originalkartongen.

Saknar du originalförpackning står du för emballage och att varan packas väl.

Du har som kund rätt att undersöka varan när du får den. Har varan använts eller hanterats i en omfattning större än vad som varitnödvändigt, och/eller originalkartongen är skadad/saknas förbehåller vi oss rätten att ta ut ett värdeminskningsavdrag.

Det innebär att du som kund blir skyldig att ersätta oss för den värdeminskning som uppkommit till följd av att varan hanterats på ett sätt som inte kan anses nödvändigt.

Hur lång tid har jag på mig att returnera?

30 dagar.

Vad kostar det att returnera?

Du står för fraktavgiften vid ångrat/öppet köp, vid reklamation står vi för kostnaden.

Defekt eller felaktig produkt:

Har en felaktig eller defekt produkt levererats, återbetalas hela beloppet. Reklamation ska göras inom skälig tid från det att felet upptäcks.

Måste jag returnera i samma paket som när jag fick min beställning?

Nej, det behövs inte men tänk på att förpacka varorna ordentligt då det är du som är ansvarig för returen.

Förpacka din retur omsorgsfullt - Oavsett returorsak ska varan packas så att varken varan eller förpackningen kommer till skada.

Använd inte silvertejp eller annan färgad tejp som kan förstöra originalkartongen.

Saknar du originalförpackning står du för emballage och att varan packas väl.

Vad är ett inlämningskvitto?

Det får du av ditt postombud när du lämnar in din retur. Spara det alltid! Det är ditt bevis för att du har skickat tillbaka din order.

Vid åberopande av ångerrätt gäller följande:

Meddela vår kundtjänst på mail inom 30 dagar efter mottagande av beställningen vilken eller vilka produkter som ska returneras.

Har ni fått min retur?

Det kan ta upp till 14 dagar innan din retur är hanterad.

Hur sker min återbetalning?

Återbetalning sker när vi tagit emot din retur på samma sätt som när du betalade ditt köp.

Reparation:

Ska din vara sändas på reparation är förväntad reparationstid ca 3 veckor, där vi förbehåller oss rätten att det kan ta längre tid då vår serviceavdelning finns i Danmark. Om det angivna felet inte godkänns som ett giltigt reklamationsärende, förbehåller sig Harald Nyborg rätten att utkräva en kostnad för undersökningen av produkten vilket uppgår till 250 kr inkl. moms. Är det inte ett garantiärende kommer vi att återkomma med ett prisförslag, där du kan välja ja eller nej. Skulle du tacka nej till reparation och önskar produkt i retur tas en kostnad på 250 kr inkl. moms ut för undersökningen.