Retur & Reklamation
Kundtjänst
Kundtjänst
1. Hur många dagars öppet köp har jag?
30 dagar från det att du mottagit din order. Du har då rätt att öppna förpackningen (du får inte skada originalförpackningen) och kontrollera att varan fungerar. Ångrar du köpet ska produkten returneras i samma skick som du fick den i.
För fullständig information om ångerrätt och öppet köp, se våra köpvillkor.
2. Jag har fått fel vara, vad gör jag?
Kontakta vår kundtjänst, skicka in en bild på den felaktiga varan tillsammans med ditt ordernummer, så hjälper kundtjänst dig vidare.
3. Hur reklamerar/ångrar jag en produkt?
Kontakta vår kundtjänst för reklamation eller ångrat köp. Tänk på att Harald Nyborg inte löser ut paket som inte skickas med korrekta retursedlar eller returneras med postförskott eller efterkrav.
Skickas reklamationer/ångrat köp in på annat sätt än med våra retursedlar ersätter Harald Nyborg inte eventuella fraktkostnader som uppstår. Om din vara behöver skickas på reparation så är förväntad reparationstid minst 3 veckor där Harald Nyborg förbehåller sig rätten att det kan ta längre tid.
I de fall där reparationer inte utförs och produkten önskas i retur tas det ut en kostnad av 250 kr inkl. moms. Om det angivna felet inte kan lokaliseras, förbehåller sig Harald Nyborg rätten att utkräva en kostnad för undersökningen av produkten vilket uppgår till 250 kr inkl. moms.
4. Hur gör jag för att returnera min order?
Med leveranssätt postnord ombud kan du skapa din retur här >
Vid hemleverans vänligen kontakta vår kundtjänst för att få retursedel.
Harald Nyborg löser inte ut paket som inte skickats med korrekta retursedlar eller returneras med postförskott eller efterkrav och vi ersätter inte eventuella fraktkostnader som uppstår p.g.a. detta. För växthus med fri frakt tillkommer en returfrakt.
5. Måste jag betala något när jag ångrat mitt köp?
När du ångrar ditt köp eller nyttjar öppet köp får du pengarna för varan/varornas värde tillbaka. Du betalar inget extra för returfrakten.
När din retur återkommit till oss och registrerats utan några anmärkningar kommer du bli återbetald för allt förutom frakten.
Vid retur av växthus med fri frakt tillkommer en returavgift.
6. När blir jag återbetalad för produkten jag skickat tillbaka?
Återbetalning för dina produkter sker inom 14 dagar från det att vi mottagit din retur. Om du inte har fått återbetalning inom den angivna tiden, kontakta vår kundtjänst så de kan hjälpa dig.
7. Jag hämtade inte ut mitt paket men måste nu betala, varför?
För outlösta eller ej mottagna paket/gods debiteras du för våra omkostnader, f.n. 200 kr inkl. moms om inget annat är överenskommet med vår kundtjänst.